حفظ مواد مغذی سبزیجات

حفظ-مواد-مغذی-سبزیجات

حفظ مواد مغذی سبزیجات

طرز تهیه ، دستور پخت
  • سبزیجات منابع مهم ویتامین ها و مواد معدنی هستند اما این مغذی هی حساس، به آسانی بر اثر حرارت از بین می روند. از این رو بهتر است که حداقل مقداری از وعده های روزانه سبزیجات به صورت خام خورده شوند؛ به عنوان مثال به صورت سالاد یا میان وعده هایی مثل هویج های کوچک، قطعات کرفس، یا برش های خیار یا فلفل.
    قانون طلایی هنگام پخت سبزیجات این است که این کار در حداقل زمان و با حداقل مایعات ممکن انجام شود تا مواد مغذی ارزشمند آنها حفظ گردد. روش های مناسب پخت سبزیجات عبارتند از: بخار پز کردن، سرخ کردن سریع (stir-frying)، تفت دادن، استفاده از مایکروویو و سریع آب پز کردن (poaching).
    علاوه بر استفاده از روش های آشپزی سالم، باید از افزودن چربی های اشباع به شکل کره یا سس خامه اجتناب کرد. اگر کسی طعم دهی اضافی به سبزیجات را لازم می داند، می تواند به جای روغن، کمی گیاهان معطر تازه خرده شده، پودر فلفل سیاه تازه یا لیمو به غذا اضافه کند

رنگ نامه های بیشتر

سوپ برنج

سوپ برنج

موساکا

موساکا

نان قندی

نان قندی

چیکن پارمیزان

چیکن پارمزان

نان قندی

نان قندی